Verzenden + Retourneren

Snelle levering van jouw bestelling naar het adres van jouw keuze.

Je hebt verschillende mogelijkheden:

  • Je kan jouw pakket GRATIS afhalen in onze showroom te Lier.
  • Je kan jouw pakket bij je thuis laten leveren of op een ander adres.

 

Zijn leveringen naar het buitenland ook mogelijk?

Standaard leveren wij in België en Nederland

Naar andere landen kunnen we ook leveren. Gelieve ons te contacteren via [email protected] zodat we je een gepersonaliseerd voorstel kunnen doen.

 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendingskosten in België bedragen 6.50 euro voor een levering aan huis.

Wil je het pakket liever afhalen in een afhaalpunt van bpost, dan bedraagt de verzendkost 5.00€

Voor een levering aan huis in Nederland betaal je 9.50 euro.

Is jouw bestelling groter dan 75 euro? Hoera! Wij nemen de verzendingskosten dan voor onze rekening! Als je verkiest om je bestelling zelf op te halen, zijn er ook geen verzendingskosten! 

Indien je een levering wilt ontvangen in een land anders dan hierboven is genoemd, gelieve ons te contacteren zodat we je een gepersonaliseerd voorstel voor verzendkosten kunnen doen.

  

Hoelang duurt het voor mijn pakket wordt geleverd?

Wij zijn geen bol.com – geven persoonlijke service – maar trachten zo snel mogelijk aan de wensen te voldoen. Het klaarmaken van jouw pakket binnen de Benelux gebeurt normaal gezien op dinsdag en donderdag.

Tijdens feest- en vakantieperiodes kan het iets langer duren. Onvoorziene omstandigheden buiten onze wil om (stakingen, extreem slechte weersomstandigheden, …) kunnen er ook voor zorgen dat jouw pakket iets langer onderweg is.

 

Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?

Jouw pakket kan je ook afhalen in de UNIK showroom, daar kan je het product eens bekijken en uitproberen zodat je zeker bent van je aankoop.
De UNIK showroom is geopend op volgende dagen:

  • Dinsdag : 9.30u tot 17.00u
  • Woensdag: 9.30u tot 17.00u
  • Donderdag : 9.30u tot 17.00u

Wens je op een ander tijdstip te komen, dit kan op afspraak via het nummer: +32 (0) 468 06 21 32

Kan ik kiezen wanneer mijn bestelling wordt afgeleverd?

Wanneer jij jouw bestelling plaatst, maken wij jouw pakket zo snel mogelijk voor je klaar. Levering van jouw pakket binnen België gebeurt normaal gezien op dinsdag en donderdag. Als je een specifieke vraag hebt in verband met de levering kan je deze ook altijd vermelden in het vak voor opmerkingen, wij doen ons uiterste best om aan je vraag te voldoen.

Ben jij iets langer onderweg om een pakket aan te nemen? Dan hebben we speciaal voor jou een deurhanger ontworpen zodat de pakjesbezorger weet dat het voor jou iets langer duurt.

 

Kan ik mijn bestelling ook op mijn werkadres laten leveren?

Ben je op de normale levertijden van onze leveringsdiensten niet thuis, dan kunnen wij jouw bestelling ook naar een ander adres versturen.

Bij het plaatsen van de bestelling heb je de mogelijkheid om naast het factuuradres een apart leveringsadres op te geven. Daar kunt je kiezen waar je het pakket laat leveren: op jouw werk, bij jouw buren, bij iemand van jouw familie,…

 

Word ik op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling?

Ja hoor! Nadat je jouw bestelling en betaling hebt geplaatst krijg je van ons 2 e-mailberichten: één ter bevestiging van je bestelling en één van je betaling.

Later, wanneer je pakket effectief is verstuurd, ontvang je van ons een e-mail van Myparcel met Track & Trace informatie met betrekking tot jouw pakket.

 

Ik heb mijn pakketje nog niet ontvangen. Is het al verstuurd?

De levering van jouw pakket binnen de Benelux gebeurt normaal gezien op woensdag en vrijdag.

Heb je nog geen  e-mail ontvangen van Myparcel met Track & Trace informatie met betrekking tot jouw pakket? Dan is de kans groot dat deze nog wordt klaargemaakt.

Je kan ook de status van je bestelling bekijken via je UNIK account. Klik rechtsboven op ‘mijn account’ log in met je gebruikersnaam en paswoord.

Na aanmelding kom je automatisch op je account en kan je de status van je bestelling en verzending zien.

Heb je geen UNIK account  of kan je er niet meer in? Stuur dan een mailtje naar [email protected] en wij kijken het voor jou na.

 

In het geval je niet tevreden bent met jouw aankoop, weet dan dat we een gemakkelijk en duidelijk retour beleid hebben.

“Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien dagen. Deze herroeping kan mondeling gebeuren, doch is het aangeraden om dit schriftelijk of per e-mail te doen omwille van het bewijs. Deze termijn gaat in op de dag na levering van het product aan de consument”. (UNIK, Algemene Voorwaarden, Artikel 6, Herroepingsrecht bij levering van producten)

 

Kan ik mijn aankoop ruilen of terugsturen?

Je kunt de producten die je via Unikproducts.be hebt besteld binnen 14 dagen ruilen of terugsturen.  Zodra we jouw pakket hebben ontvangen betalen we je het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug, mits de artikelen compleet zijn nog in de originele verpakking zitten, voorzien zijn van het prijskaartje, ongedragen, ongewassen en onbeschadigd zijn. Op maat gemaakte artikels en cadeaubonnen worden niet retour genomen (vanwege hun gepersonaliseerde vorm), geruild of uitbetaald in geld, ook niet gedeeltelijk.

UNIK  behoudt zich het recht om geretourneerde artikelen niet te accepteren indien blijkt dat ons Retour beleid niet of maar gedeeltelijk is nageleefd. In dat geval kunnen wij je ook vragen om de kosten te dragen voor het weer naar jou terugsturen van de betreffende artikelen.

UNIK draagt ook geen enkele kost of verantwoordelijkheid betreffende het door de koper terugsturen van artikelen.

 

Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?

Heb je je bedacht of de verkeerde maat besteld, dan kun je jouw bestelling terugsturen. Hiervoor dien je ons een bericht te sturen via UNIK[email protected] en dit binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van de bestelling. Vermeld hierbij duidelijk jouw naam, klantnummer, bestelnummer en artikelnummer(s). Zodra je dit hebt gedaan kun je de retour (op eigen kosten) terugsturen naar ons via onderstaand adres. Let op: vergeet bij je retour niet de pakbon bij te voegen! Zorg ervoor dat wij jouw retour binnen 7 dagen na je email bericht ontvangen hebben. Anders kunnen wij jouw retour helaas niet meer verwerken.

 

Stuur het retourpakket aan:

UNIK products

Plaslaar 38

2500 Lier

 

Let er wel op dat de verpakking voldoende stevig en neutraal (geen logo vermelding) is zodat het onbeschadigd bij ons aankomt. Verzeker je er ook van dat je het pakket voldoende frankeert wanneer je het terugstuurt. Binnen 14 dagen na ontvangst storten wij het bedrag terug op jouw bankrekening. Terugbetaling gebeurt steeds via de betaalmethode (online bankieren, online betaalsystemen, credit cards en/of cadeau bonnen) die jij koos bij de bestelling.

De verzendkosten zijn kosten die je hebt betaald voor bestellingen op het moment dat je bestelling bij UNIK werd verzonden. Indien aangerekend bij je bestelling worden deze kosten enkel terugbetaald indien je alle artikelen retourneert. Indien je slechts 1 of enkele artikelen terugstuurt, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

De retourkosten zijn de kosten die je betaalt wanneer je een bestelling terug zendt. De retourkosten (volgens standaard posttarief) worden enkel terugbetaald indien je een ander artikel ontving dan het bestelde artikel of als het artikel beschadigd aankwam. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor jouw rekening en worden niet terugbetaald. 

 

Kan ik mijn producten retourneren in de winkel?

Je kan de bestelde producten die je wilt retourneren ook altijd terugbrengen naar onze showroom in Lier. Op deze manier hoef je uiteraard geen retourkosten te betalen. 

Hiervoor dien je ons eerst een bericht te sturen via [email protected]. Vermeld hierbij duidelijk je naam, klantnummer, bestelnummer en artikelnummer(s). Daarna kan je de goederen terugbrengen tijdens de openingsuren van onze showroom of op afspraak . Let op: vergeet bij je retour niet de pakbon bij te voegen. Zorg ervoor dat wij jouw retour binnen 7 dagen na je email bericht ontvangen hebben. Anders kunnen wij jouw retour helaas niet meer verwerken. 

 

Kan ik mijn aankopen ruilen?

Wil je jouw aankopen ruilen voor een andere maat of ander product? Dat is geen probleem! Meld je retour aan door een mailtje te sturen naar [email protected] en dit binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van de bestelling. Vermeld hierbij duidelijk jouw naam, klantnummer, bestelnummer en artikelnummer(s) en verzoek om te ruilen. Vervolgens kun je de retour (op eigen kosten) terugsturen naar onderstaand adres. Let op: vergeet bij je retour niet de pakbon bij te voegen. Nadat je jouw retour hebt aangemeld en door ons binnen 7 dagen is ontvangen zorgen wij er voor dat je de juiste maat of ander product kunt bestellen (mits deze op voorraad is) zonder dat je daar verzendingskosten voor hoeft te betalen. Je kunt er ook voor kiezen om het op te halen of om te ruilen in onze showroom te Lier.

Stuur het retourpakket aan:

UNIK products

Plaslaar 38

2500 Lier

Als het nieuwe artikel (met andere maat) ook niet goed is kun je het artikel weer terugsturen op jouw kosten en zullen wij het geld terugstorten van het artikel, echter minus de verzendkosten van onze tweede verzending.